:apie mus
------------------
:apie senbernius
:spaudoje
:folklioras
------------------
:senbernių kinas
:klausk Burzumo
:politika
:senbernių muzika
:žmogus ir sveikata
:marazmai
:senberniška ezoterika
:kelionės
------------------
:diskusijos



Pirtis Vilniaus centre
Design.Capital
Travels in Asia


:senbernių muzika kas čia per rubrika?

S. Kilimandžaras
Ne be mano virtualių kolegų pagalbos prieš kokį mėnesį savo išbadėjusiam akiračiui suradau šviežiai žalias ganyklas. Akiratis pradėjo atsargiai kramsnoti, nusprendė, kad nauji augalėliai skoniu kiek keistoki, tačiau jo jautriam išpaikusiam skrandžiui virškinami. O dar po kiek laiko manajam akiračiui pradėjo slinkti plaukai, kristi dantys, ir jis toks visas buvo išvežtas į post-rokomanų reabilitacijos kliniką, kur dabar yra gydomas kasdieninėmis medikamentų "THE ARCADE FIRE" ir "INTERPOL" injekcijomis.




Jauna žolė senoje žemėje. "Postrokas" ar tiesiog mokėjimas kurti kitaip? (INTERPOL / ARCADE FIRE)

Tai tiek apie akiratį. O aš, prieš save monitoriuje išvydęs terminą "post-rock", vos nenukritau nuo savo nepatogios kėdės ir kartu su puse klaviatūros įvažiavau į internetą pasižiūrėti atidžiau į šitą stebuklą.

Dulkėta pelė man atidaro vieną garbią muzikinę enciklopediją, ir ten apie postroką rašoma maždaug taip: "postrokas buvo dominuojanti eksperimentinio roko forma 90-aisiais, palaidas judėjimas, su labai įvairiomis įtakomis ir beveik visada derino standartinius roko instrumentus su elektronika. Postrokas apjungė tokius įvairus žanrus kaip Kraut-rock, ambient, prog-rock, space rock, math rock, tape music, minimalist classical, British IDM, jazz (both avant-garde and cool), and dub reggae (čia tingėjau versti, jeigu kas nors apie šituos pavadinimus žinote ką nors daugiau, užsikabinkite medalį ir pasigirkite savo draugei(ui)) ir skambėjo kaip rokas, bet NE VISAI.

Postroko skambesys – hipnotiškas, monotoniškai ūžiantis (ypač gitarinių žanro grupių), o linksmesnės grupės taip pat skamba šaltai ir racionaliai, sudarydamos visišką priešingybę prigimtinei roko jėgai. Postrokas - tai priešinimosi reakcija roko mainstream'ui, suvirškinusiam alternatyvą ir jo tradicijų atmetimas; šio stiliaus grupės jautė, kad rokenrolas nebeturi savyje jėgų tikram maištui, o tik kartoja senas atgyvenusias formules. Todėl postrokinės grupės skyrė žymiai daugiau dėmesio skambesiui ir garso kokybei, o ne dainų struktūroms ar melodiniams vinguriavimams, dažniausiai netgi nenaudodamos vokalo. Postroko pradžia – 1991 m. grupės "Talk Talk" albumas "Laughing Stock" ir "Slint" - "Spiderland."

Ilgainiui kritikai pasigavo madingą terminą ir viską kas kažkiek įdomiau pradėjo vadinti postroku, o po to jis persipynė su tradicinėmis alternatyvos ir indie apraiškomis ir pats velnias nebeatpainios kas čia ir kaip. Tačiau mane nervina, kai savitiems, visiškai individualiems reiškiniams lipdomos kvailos, nors ir madingos etiketės. Aš noriu būti geras ir vyniotis šiltais nerūpestingumo upeliais aplink kuriančiųjų terminus kojas, bet nieko negaliu su savimi padaryti, kai kaprizingas protas pradeda staugti kaip 1000 liberaldemokratų kartu paėmus, vos tik pamato terminą "post".

Čia viskas dėl tingėjimo, gero gyvenimo, greito maisto ir spartaus interneto ryšio. Šiais laikais viskas "post" - post ir postpostmenas, jeigu tu ne post, tavęs nėra. Žaidžiame, kad laikas dabar yra laikas PO, tačiau po ko būtent, nebežinome ir mums neįdomu (žvilgtelėkite čia). Vos tik gimę, pradedame gyventi nuosavą postgyvenimą. Tokiais atvejais visuomet įtariu tingėjimą gilintis į aptariamą momentą ar reiškinį ir apibūdinti jį kaip atskirą įdomų unikumą, vietoje to įjungiant pornografinę masinio štampavimo mašiną a la "jeigu tu čia ir čia greitai man netinki, tai būsi post". Šitaip tiražuojant mėgstamiausiu šiuolaikiniu būdu nebelieka jokio skirtumo tarp tų kas "po" ir tų kurie "prieš". O skirtumas patikėkit yra.
Malonu, kad ir tūlas internetinis Chad Kempfert mano panašiai: "While the term "Post Rock" is silly in that it is a label to categorize bands that don't fit into other categories, the artists usually associated with it are some of the most creative and purely honest bands around today."

Teorijos užteks. O dabar visiems pageidaujantiems asmeniškai pasportuoti kilnojant "postrokinius" hantelius, pora recenzijų, kad optimaliai pasirinktumėte sau pradinį krūvį. Grupės jaunos, kitokios ir įdomios; verčiančios suvirpėti kiekvieno muzikos gurmano ausį. Ir tai joks "post", palikime panašius terminus įvairaus plauko amatininkams, tuo tarpu meistrai tiesiog kuria Muziką.

Ypatingai speciali padėka John Merrick iš Toronto, įtikinusiam, kad ir šiais laikais žmonės dar groja.


THE ARCADE FIRE - "FUNERAL" '2004

* * * * ½

Debiutinis beveik šeimyninės (Win Butler + Régine Chassagne + jaunesnysis Butlerio brolis) kanadiečių grupės albumas. Jo pavadinimas nėra tuščia melodramatinė pompa, o atspindi tikrus įvykius – įrašinėjant albumą per nepilnus metus mirė trys grupės narių giminaičiai. Bulvarines žinias baigiame.
Išklausęs "Funeral" galiu pasakyti taip: šie talentingi žmonės mėto perlus kiaulėms. Kad yra tokia grupė "The Arcade Fire", niekada nesužinos 95% planetos gyventojų, bet likę 5% tuo tarpu kaifuos nuo to, ką išgirdo. Muzikinis diapazonas pribloškia ir instrumentalu, ir išieškotu stiliumi. Jie turi smuikus, violončeles, klavišus ir akordeonus, vokalistą, kuris vietomis iš tolo primena Radiohead'ų Tom Yorke, vokalistę, groja įmantriai inteligentišką roką/neroką, valsą, dėlioja netikėtus rytietiškus intarpus ( "Neighborhood #2 Laika", "Haiti") ir atrodo, kad jie visiškai nežino to fakto, kad "viską sugrojo dar bitlai". "The Arcade Fire" savo emocijų požemiuose rado deimantų kasyklą, ir žino, kaip juos nušlifuoti iki akinamo spindesio ir skambesio. Įsigiję brangakmenį žmonės arba šoka iš džiaugsmo, arba jis pamažu išvaro iš proto. "Funeral" pataikė kažkur per patį vidurį.
"The Arcade Fire" yra standartas sau patiems, skirtingai nuo daugelio kitų, jiems nereikia žvalgytis ir rankiotis temas iš aplink, o pakanka pažvelgti į save ir savo išgyvenimus, kad padovanotų mums vieną įdomiausių 2004-ųjų albumų.
Jie sukuria įtampą ("Neighborhood #1 Tunnels", "Rebellion (Lies)"), jie ją ir atjungia ("Une Annee Sans Lumiere"). Sielos elektrikai, kurie jūsų namuose šventines šviesas įžiebs anksčiau ir ryškiau negu tikėjotės.

(www.arcadefire.com)


INTERPOL - "ANTICS" '2004

* * * ½

Po pirmų trijų dainų pamaniau, kad aukščiau minėtą kasyklą bus suradę ir niujorkiečiai "Interpol", tačiau su savo antruoju albumu jie vis dar yra pakeliui į ją. Vokalistas Daniel Kessler vien dėl savo balso tembro turėjo susirinkti visus Ian Curtis (Joy Division) gerbėjus, tačiau tai ne priekaištas. Neatrodo, kad "Interpol" sąmoningai bandytų antrą kartą minti jų prosenelių išvaikščiotais takais (nors kartais užmina), jie groja nuosavą minorizuotą roką ir jiems gaunasi visai neblogai. Užskaitau dainos "Evil" priedainį kaip geriausią iš girdėtų šiais metais, turime ir daugiau įdomių fragmentų – įvadinis gabaliukas "Next Exit", "Cmere", "Slow Hands", tačiau albumui nepavyksta sudaryti vieningos visumos. Likę dainos blankios, anemiškos ir kažkodėl vietomis užuodžiu rusiško roko kvapelį ( pvz. "A Time To Be So Small", "Narc"). Nesakau, kad tai savaime blogai, bet nuobodoka.
Taigi, "Antics" klausyti nėra privaloma, nebent tuo atveju, jei tikrai nuoširdžiai norite įsigilinti į šio straipsnio temą. Perfrazuoti ją galima pačių "Interpol" žodžiais: "were ain't going to the town, we're going to the sea". Ir labai panašu, kad šioje recenzijoje paminėtieji žino, kaip iki jos nueiti. Ir, kas dar svarbiau, žino, kad jūra visada yra šalia.

2004 m. lapkriļæ½io m?n. 25 d.



Komentarai 




2007-03-30 06:05:51
prickly vases obliquely preservations?creditably?firmness unwrapped unrolls?



2007-03-30 06:05:01
Quinn Milquetoasts?described backbend staved coconut



2007-03-30 02:44:17
ascertained analyzes modifiers blushed levies Vivaldi - Tons of interesdting stuff!!!



2007-03-27 11:15:38
speaks intrigued telephoners botanist lustful bandwidths?.



2007-03-27 04:51:46
catchers canner indistinct?phenomenal emergency assembling sinful ... Thanks!!!



Kilimandzaras 2007-03-17 16:42:31
Varyk taip ir toliau! Man patinka. Atspindi kazkaip paslaptinga postroko esme:)



julė 2006-05-21 22:23:26
Ir Interpol vokalistas ne Danielis Kessleris o Paulas Banksas. diletantiškai parašyta kaip niekad, pyktis ima.]
o kur apie postrocką tai net normalių pavyzdžių nėr pateikta pvz explosions in the sky, godspeed you black emperor arba mogwai. tai kam tada rašyt tokį straipsnį išviso? pasidomėk tema prieš rašant o ne iš piršto laužk.



past 2006-04-23 16:04:44
Nesitikejau rasti su postrocku susijusiu terminu liet tinklapiuose, bet buvau maloniai nustebintas :)Tikiuosi sulaukti ir daugiau recenziju. kaip Explosion in the sky, pelican ar kitu grupiu..



p.Reili 2004-11-26 18:42:49
Skonis maloniai nuteikia gomurį,-perskaičius Kilimandžaro straipsnius apie muziką:)Visus.Ačiū:)



Kilimandžaras 2004-11-26 11:26:42
Aha, gavau pamokele ateiciai - pries cituojant lyrika is klausos pasitikrinti oficialu rasytini varianta:) Bet manding esme labai nenukencia - pagal prasme jie vis tiek eina kazkur i kita puse negu dauguma. Ir jau visai sukdamasis is padeties galiu pasakyt, kad puikiai isivaizduoju, kaip jie koncertuose uzplaukus nuotaikai ar del konjunkturos dainuoja "sea", o ne "city". Juk grupes megsta taip daryti - pvz. "Sex Pistols" kai grojo statuose, dainuodavo "Anarchy in USA":))



John Merrick 2004-11-26 07:20:26
Eh, gerbiamas Kilimandzarai, pradziuginai tu mano sirdi siuo straipsniu. Puikiai apibudinai The Arcade Fire muzika. Tikri sielos elektrikai! ;-)
Interpol albumas "Antics", po super debiuto "Turn On The Bright Lights", pats tinkamiausias pavyzdys, kaip pazaboti demesio audra, uzklupusia jauna grupe. Daznai tokios stichijos priveda prie kurybines masturbacijos. Tuo tarpu sie, taip populiariai vadinamos "NY scene" numyletiniai, nesuklupo po savo paties svoriu ir iskepe solidu albuma, be jokiu nereikalingu muzikiniu virazu, taciau ir toliau demonstruodami tai, del ko yra vertinami. Asmeniskai man, tai vienas is geriausiu albumu siais metais. Gilu, atmosferiska ir minimalu. Beabejo, tai daug lemia ir mano skonis. Taciau, perklausyti si albuma - privaloma kiekvienam, kad tave kur! ;-)

Beje, dainoje "Next Exit" lyrika taip byloja:
"We ain't goin' to the town
We're goin' to the CITY"

Taigi, sorry for spoilin' the party, bet pabaiga tavo straipsnelio truputi nepavyko. Kontekstas kitoks gaunasi.

Vistiek, si - geriausia recenzija ever! ;-)


--- --- ---
naujausi komentarai
--- --- ---



Euro (melo)drama – mitai ir faktai (11)

--- --- ---

KĄ DARYTI? (12)

--- --- ---

Muilo burbulai ir seni krienai (33)

--- --- ---

Mėsos turgūs Europoje – Briuselis ir Londonas (17)

--- --- ---

Iššūkiai senbernių gyvenime. II dalis. (57)

--- --- ---

Patarimai dėl elgesio su gerule (44)

--- --- ---

Back on line– BLOC PARTY / TOM WAITS / ARCADE FIRE / ANDREW BIRD (10)

--- --- ---

KILLERS/ DECEMBERISTS/ ELECTRIC SIX/ BECK/ BADLY DRAWN BOY/ TV ON THE RADIO (16)

--- --- ---

SONIC YOUTH/RED HOT CHILLI PEPPERS/WOLFMOTHER ir kiti herojai. (5)

--- --- ---

Judėjimas, žmogiškoji prigimtis ir lašiniai (32)

--- --- ---

Karas prieš narkotikus (191)

--- --- ---

Maistas ir virškinimo problemos (14)

--- --- ---

"Oskarai" 2006 (16)

--- --- ---

Kung Fu klasika (2) (16)

--- --- ---

Praleistieji (Vol.5): Babusia (Lidia Bobrova, 2003) (15)

--- --- ---

Ar Mėnulis jau gyvenamas? (41)

--- --- ---

Už sovietinę penkiakampę - milijonas litų (38)

--- --- ---

Jie bijo… (13)

--- --- ---